دوستی گوگل

گوگل چه موقع شما را دوست دارد؟

احتمالا در مورد بازاریابی در موتورهای جستجو یعنی (SEM) و بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) زیاد خوانده و شنیده‌اید. اما خلاصه داستان این است که این روزها، دوران جدیدی از بازاریابی است که در آن قرار نیست شما مثل گذشته بازاریابان خود را به بازار گسیل کنید و یا به پخش آگهی های تبلیغاتی در مورد مزایایتان بپردازید که به این شیوه‌های نسبتا سنتی، بازاریابی برونگرا یا Outbound Marketing گفته می‌شود.

گوگل زمانی شما را دوست دارد که همه شما را دوست داشته باشند
گوگل فقط زمانی شما را دوست دارد که همه شما را دوست داشته باشند!

در شیوه‌ مدرن بازاریابی که از آن با عنوان بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) یاد می‌شود، شما باید سرنخهایی را (در قالب محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و یا ترکیبی از آن‌ها) به صورت جذاب و متناسب با جامعه هدف خودتان شکل داده و در فضای مجازی منتشر کنید. انتظار آن است که مخاطبان از طریق این سرنخ ها جذب شده و به کسب‌وکار شما متصل گردند. این اتصال می‌تواند سرمنشأ تبدیل سرنخ ها (Leads) به مشتری باشد.

مطلب مرتبط  لزوم تغییر نگاه در شناخت قابلیت ها

نکته مهم در این بین آن است که موتورهای جستجو (و بهتر است بگوییم گوگل) یکی از مهمترین ابزارهای موجود برای جذب مخاطبین آنلاین هستند. SEO و SEM نیز شامل دستورالعملها، روشها و تکنیک هایی برای ارتقای جایگاه شما در موتورهای جستجو و جذب موثرتر مخاطبان هدفتان از این طریق است.

اما به یاد داشته باشید که یکی از اصول اساسی در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو ترافیک بالا و تعداد لینک های ورودی زیاد است. گفته می‌شود که الگوریتم اصلی گوگل برای رتبه‌بندی لینک ها “محبوبیت”، (Link popularity) است.

در یک کلام:

“گوگل فقط زمانی شما را دوست دارد که همه شما را دوست داشته باشند.”

علیرضا قنادان
مدرس دانشگاه و مشاور در حوزه کسب‌وکار

عضویت در کانال آکادمی بازاریابی
می‏ توانید به حدود ۳۰ هزار عضو کانال تلگرام آکادمی بازاریابی بپیوندید!

مطلب مرتبط  دنیا چگونه با "ما" حرف می زند؟