سوابق تحصیلی

علیرضا قنادان

در سال ۱۳۷۷ پس از فارغ‌التحصیلی در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان علامه‌حلی همدان، وارد دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی صنایع شدم. دوران تحصیلات کارشناسی با مجموعه گسترده‌‌ای از فعالیت‌های جانبی در گروه‌های مختلف علمی‌ و فرهنگی دانشجویی گذشت.

پس از دوره کارشناسی به اتکای سابقه علاقمندی و فعالیت‌های گسرده دوره دبیرستان در قالب المپیاد کشوری کامپیوتر، با تغییر رشته وارد دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه تربیت مدرس شدم.

با اتمام دوره کارشناسی ارشد، برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت مهندسی (Management Engineering) در دانشگاه پلی‌تکنیک میلان (Politecnico di Milano) به کشور ایتالیا رفتم اما پس از گذراندن دو ترم به دلایل شخصی ادامه تحصیل را رها کرده و به کشور بازگشتم. علاقمندی به تحصیل و پژوهش در حوزه فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای عصر ارتباطات انگیزه اصلی من بود تا در مقطع دکتری در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، گرایش هوشمندی کسب‌وکار (Business Intelligence) را انتخاب کنم.

 

سوابق و زمینه های تدریس

دوره‌های Professional MBA

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – دوره‌های  Professional MBA

تدوین طرح کسب و کار (Business Plan)

اصول کسب و کار الکترونیکی (e-Business Principles)

دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران – دوره‌های Professional MBA

تدوین طرح کسب و کار (Business Plan)

اصول کسب و کار الکترونیکی (e-Business Principles)

مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management)

موسسه آموزش عالی بهار – دوره‌های  Professional MBA

تدوین طرح کسب و کار (Business Plan)

دپارتمان مدیریت کسب‌وکار مجتمع فنی تهران – دوره‌های  Professional MBA

تجارت الکترونیکی (e-Commerce)

 

رشته مهندسی فناوری اطلاعات

موسسه آموزش عالی نور طوبی – کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات در گرایش تجارت الکترونیکی

مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management)

مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار (Business Process Reengineering)

دانشکده مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند – کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات

مهندسی فناوری اطلاعات

تجارت الکترونیکی

مباحث نو در فناوری اطلاعات

 

رشته مهندسی صنایع

دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب – کارشناسی مهندسی صنایع

سیستم‌های اطلاعات مدیریت (Management Information Systems)

تجزیه و تحلیل سیستم‌ها

تجارت الکترونیکی

 

تالیفات، سوابق پژوهشی و سخنرانی‌ها

  • استاد راهنما در بیش از ۸۰ عنوان پایان نامه در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی صنایع
  • استاد مشاور در بیش از ۱۰ پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات در گرایش تجارت الکترونیکی
  • ترجمه کتاب ضروریات کسب و کار الکترونیکی (انتشارات رسا)
  • تالیف کتاب راهنمای ممیزی سیستم های مدیریت ایمنی هوایی (پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و ترابری)
  • تالیف و ارایه بیش از ۳۰ مقاله در نشریات و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی داخلی و خارجی

 

سخنرانی‌ها و دوره های آموزشی

سابقه بیش از ۱۰ سال در برگزاری دوره‌های آموزشی سازمانی در سازمان‌های متعدد دولتی و خصوصی که برخی از آنها به شرح زیر است:

عناوین برخی از سخنرانی ها

« اصول مدیریت ارتباط با مشتریان »، اولین همایش مدیریت ارتباط با مشتریان – کرمانشاه – شهریور‌ماه ١٣٩۵

«برنامه ریزی استراتژیک در عصر رسانه های اجتماعی»، کنفرانس بین‌المللی مدیران استراتژیک – تهران – بهمن‌ماه ۱۳۹۳

«چابک‌سازی سازمان‌ها با تحلیل خلاقانه مدل کسب و کار»، اولین کنفرانس بین‌المللی مدیران استراتژیک – تهران – بهمن‌ماه ۱۳۹۲

«چالش‌های مدیران استراتژیک ایرانی»، کارگاه آموزشی جانبی نهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک – تهران – مهرماه ۱۳۹۱

«توسعه و پیاده‌سازی استراتژی در محیط‌های با عدم قطعیت بالا»، کارگاه آموزشی جانبی هشتمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک – تهران – مهرماه ۱۳۹۰

«سطوح مختلف عدم قطعیت محیطی در طراحی استراتژی سازمانی»، اولین کنفرانس مدیریت استراتژیک و راهبری در جنوب کشور- شیراز – مهرماه ۱۳۹۰

«نقش فناوری‌های نوین در سیستم تاکسیرانی»، نشست تخصصی- مدیریتی نقش و جایگاه تاکسی‌رانی (بررسی مسائل و مشکلات)- مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران – تیرماه ۱۳۹۰

«مدل‌های کسب‌وکار عرصه نوین رقابت استراتژیک شرکت‌ها»، کارگاه آموزشی جانبی هفتمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک- تهران – مهرماه ۱۳۸۹

«بررسی جایگاه مدیریت استراتژیک در کسب مزیت رقابتی بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط»، سمینار یک روزه در محل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان – مهرماه ۱۳۸۹

«تجارت الکترونیکی در صنعت فرش دستباف»، سمینار یک روزه در محل هتل المپیک تهران به همت شرکت ملی فرش ایران – شهریورماه ۱۳۸۹

«اصول پیاده‌سازی دفتر مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات (IT-PMO) در سازمان‌های پروژه‌محور فناوری اطلاعات»، پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری اطلاعات – بهمن‌ماه ۱۳۸۷

«اصول روش تحقیق و ارایه مقاله»، همایش هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند – آذر ماه ۱۳۸۷

«مدل‌های کسب و کار الکترونیکی»، چهارمین دوره کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری اطلاعات – آذر ماه ۱۳۸۷

 

عناوین برخی از سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار شده

کارگاه آموزشی « اصول استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان با رویکرد کاربردی »، گروه نرم‌افزاری دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران – آبان‌ماه ١٣٩۵

سمینار تخصصی « بازاریابی دیجیتال »، مرکز همایش‌های دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – تیرماه ١٣٩۵

کارگاه آموزشی « اصول استقرار سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان با رویکرد کاربردی »، مرکز آموزش‌های کاربردی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – خردادماه ١٣٩۵

دوره آموزشی« اصول الگوگیری – Benchmarking »، گروه صنعتی پاکشو – اسفند ماه ۱۳۹۳

دوره آموزشی « روش‌های حل مساله »، گروه صنعتی پاکشو – دی ماه ۱۳۹۳

سمینار آموزشی « اصول مشتری‌مداری و مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت ریلی»، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران – آذرماه ۱۳۹۳

کارگاه آموزشی « تدوین طرح کسب و کار»، مرکز رشد پژوهشکده پلیمر ایران – مهر ماه ۱۳۹۳

کارگاه آموزشی « بازنگری استراتژیک سازمان با رویکرد مهندسی مجدد فرآیندها»، برنامه جانبی چهارمین همایش ارتقای توان داخلی با رویکرد رفع موانع تولید در شرایط تحریم – دی ماه ۱۳۹۱

دوره آموزشی «تفکر سیستمی در سازمان‌های یادگیرنده»، مرکز آموزش صنایع دفاع – خرداد ماه ۱۳۸۹

دوره آموزشی «دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم و اصول تجارت الکترونیکی»، مرکز آموزش حین خدمت دانشگاه صنعتی شریف – آذر و دی ماه ۱۳۸۸

دوره آموزشی «مشتری‌مداری پیشرفته»، جهاد دانشگاهی صنعتی شریف – آذر و دی ماه ۱۳۸۸

دوره آموزشی «اصول و مولفه‌های سازمان الکترونیکی»، سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران- مهر ماه ۱۳۸۷

دوره آموزشی «اصول ارایه موفق با کمک ابزارهای کامپیوتری (دوره ویژه مدیران ارشد)»، شرکت توسعه صنایع پتروشیمی ایران- مهر ماه ۱۳۸۷

دوره آموزشی «اصول و مولفه‌های سازمان الکترونیکی»، شرکت مخابرات ایران – مرکز محمد شهر کرج- آبان ماه ۱۳۸۷

دوره آموزشی «سیستم‌های اطلاعات مدیریت»، شرکت مخابرات ایران – اداره کل مخابرات استان تهران- آذر ماه ۱۳۸۷

دوره آموزشی «اصول و مبانی فناوری اطلاعات در سازمان»، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه- دی ماه ۱۳۸۶

کارگاه آموزشی «آشنایی با مدل‌های کسب و کار الکترونیکی»، چهارمین دوره کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری اطلاعات- بهمن ماه ۱۳۸۶

دوره آموزشی «اصول و مولفه‌های سازمان الکترونیکی»، شرکت مخابرات ایران – منطقه ۶ تهران- دی ماه ۱۳۸۷

 

اهم سوابق اجرایی

برخی از عناوین شغلی طی سالیان اخیر به شرح زیر است:

  • مدیر پروژه تحول ساختار و نظام فرآیندهای ایمنی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران
  • مشاور ارشد بازاریابی مدیرعامل در کسب و کار الکترونیکی khooger
  • مشاور ارشد کسب و کار الکترونیکی در شبکه اجتماعی موبایلی Tagbarg
  • مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان خدمات پس از فروش گروه سایپا (سایپا یدک)
  • مدیرعامل شرکت تاکسی بی‌سیم تهران (اولین شرکت تاکسیرانی خصوصی کشور با بیش از ۳۰۰۰ ناوگان تحت پوشش)
  • مشاور و مدیر پروژه مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار در بانک توسعه صادرات ایران
  • مشاور ریاست سازمان و مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی
  • مدیر پروژه طراحی نظام کارت بلیط الکترونیکی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
  • و اجرای پروژه‌های متعدد مشاوره و بهبود سازمانی در شرکت‌های خصوصی و دولتی

 

زمینه‌های علاقمندی حرفه‏ ای

مهم‌ترین زمینه‌های علاقمندی من در حرفهای تخصصی به شرح زیر است:

  • طراحی و بهینه‌سازی مدل‌های کسب‌وکار
  • هدایت برنامه‌های تهیه و تدوین طرح بازاریابی (Marketing Plan) شرکت‌ها
  • تدریس مفاهیم مدیریت و اصول کسب و کار الکترونیکی
  • طراحی، پیاده‌سازی و مدیریت کسب و کارهای الکترونیکی
  • مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط
  • مدلسازی و بهبود فرآیندهای کسب و کار
  • طراحی، تحلیل و بهبود سیستم‌های اطلاعات مدیریت و پشتیبان تصمیم
  • پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت دانش


عضویت در کانال آکادمی بازاریابی
می‏ توانید به حدود ۳۰ هزار عضو کانال تلگرام آکادمی بازاریابی بپیوندید!